cerita sedih ari sabtu..


salam...semalam 23 Januari 2010 merupakan hari yg kurang baik tuk aku...huhuhu..nak taw kenapa???nie kronologi cerita semalam.huhuhu....

sekitar 1ptg : ayong ajak aku kuar p temankan dia p amik tiket...

sekitar 2ptg : ayong p pinjam motor ngan fiza tp just da 1 helmet jer..makcik guard plak xda nk pinjam helmet dia...last2 tangguh plan nak kuar dulu coz nk p mkn..perut dah nyanyi lagu dangdut versi disko..hahahaha..

sekitar 2.45ptg : ayong berjaya mendapatkan sebijik helmet lagi dr mr.buyi...so,siap2 nak kuar walaupun kat luar menunjukkan hari nak ujan...

sekitar 3ptg : terpaksa berteduh selama hampir setengah jam kat pondok buruk kat tepi jalan sebelah jpj kulim coz hujan turun dgn lebatnye...dan terpaksa menahan bau busuk kat pondok tue...dah sejuk tahap gaban..terketar2 tangan aku..padan muka sendri,dah taw nk ujan tp still kuar gak..

sekitar 3,30ptg : hujan berhenti..teruskan destinasi ke stesen bus kulim..tiket bas ayong tlah naik harga ngan slumbernyer...hahahaha..nasib ko la yong..pastu,tetiba mai idea nk p tgk wayang...so,teruskan perjalanan ke giant kulim tuk tgk wayang walaupun tangan dah terketar2 tahan sejuk...

sekitar 3.45ptg: dengan hati gumbira aku ngan ayong telah memilih tuk tgk citer alvin & the chipmunks 2..hahaha...masuk2 jer badan aku trus menyerap kesejukan lam bilik tue...so,sepanjang 1jam lebih tue,aku menonton wayang ngan badan menggeletar...siyes sejuk giler...

sekitar 5.30 ptg : citer dah bis,pe lagi balik msi la...hahaha..b4 balik kena p beli makan malam lu coz t malas nk kuar p makan...nak cepat dan sedap,aku n ayong just p beli nasi lemak pondan kat kelang lama jer..hahaha....

sekitar 6.15ptg : dengan hati yang senang aku n ayong trus membonceng motosikal secara haram pulang ke msi..coz dua2 xda lesen motor..aku just da lesen kereta jer..hahaha...

sekitar 6.25ptg : aku n ayong telah ditahan polis depan msi jer coz diaorg ngah wat road block kat situ..mmg x sempat nak mengucap la coz dah mmg xda jalan nk lari...so,ngan muka slumber badak,aku cakap yang lesen tertinggal..nie idea ayong coz time nie aku sememangnyer ngah cuak..huhu

sekitar 6.30ptg : CIK SAIFUL a.k.a polis yg saman aku tue bg aku 1 kertas putih yg diberi nama surat saman...then dia tanye aku betul2 da lesen or x da...dia gitaw lau xda t kena masuk mahkamah..aku dgr jer mahkamah,pe lagi..gelabah siot...hahaha..pastu,kuar la cam2 version cerita...lesen da la tapi just lesen L la..lesen mati la...last2 polis tue tanye lesen da or x nie...aku pun secara jujurnyer mengaku yg x da lesen motor..then,polis tue cakap dia leh tolong kurangkan saman dr rm300 ker rm100 tp kn bayar kat situ trus..mula2 aku x faham maksud dia..aku pun trus decide bayar trus kat situ rm100 ngan menggunakan wit ayong rm50 n wit aku rm50...aku pun trus bg wit tue kat polis tue, tp dia xnk ambik...pelik gak aku,tetiba ayong amik wit tue n then selitkan lam surat saman tadi..then,br aku faham tue wit 'minum kopi' la...mangkuk nyer polis...xpasal2 aku dah tergolong lam kategori pemberi rasuah...

sekitar 7ptg : pulang ke msi ngan poket kosong coz dah bg kat bapak polisi tue...

sekitar 8mlm : kuar balik ngan iqfa coz dia da lesen motor tuk p atm...huhuhuhuhu...

tue la kronologi cerita aku semalam...kepada semua,berhati2 lah ngan polis yang bernama saiful or sesiapa sahaja yang bernama saiful!!!!!hahuahuahua..


contengan asal,
greaTroublemaker

3 comments:

.:fifi:. said...

terungkai sudah setiap persoalan psl hari sabtu..
haiyak depan MSI??mmg xd jln lain la dowh nk lari..giler!
nyway pasnie berhati2 la weyh..
loan msuk khamis nie klu msuk dow..
klu x blapar la weyh..
huhu
kemslam kat smua..

greaTroublemaker said...

tue la pasal...pandai polis tue cr tempat...yg x pandainyer aku nie jer..huhuhu...

.:fifi:. said...

pa yang xpndainye..
klu ko lalu ikot dpn poli mmg ko akn dpt lri la dr polis tuh..tp klu ko ikt dpn junjung mmg xdpt la..lpas lyn kona maut uh mmg tkene la..hhihihih