racism??perkauman??wat the !@#*(&&^%....


Assalamualaikum semua...aku menulis entry nie pada jam 6.53pg dimana aku lum lagi melelapkan mata..huhuhu..k lah,aku nak menulis mengenai perkauman kat malaysia nie..jgn igt aku nie seorang rasis lak..sejak akhir2 nie byk artikel yang mengenai pengharaman BTN kan?antara yg mengharamkan BTN nie da lah pihak pembangkang,dimana mereka mengatakan BTN nie bersifat perkauman..lau nak sebut sal perkauman kat malaysia nie,sejak kita lahir lg kita dididik ngan perkauman nie..sebagai contoh,rakyat malaysia akan menamakan anak2 masing2 mengikut kaum masing2..xdanyer anak cina tetiba nama melayu...try korang cari,confrim x jumpa..xmacam indonesia.thailand or mn2 la...nama diaorg beridentitikan negara masing2..x ker nie pun satu isu perkauman gak..isu perkauman nie gak byk ditimbulkan oleh kaum2 cina..aku bukan nak kutuk kaum cina or mn2 kaum kat malaysia..x semua org cina camnie..da org cina yang baik hati camkawan ayah aku...aku bercakap nie depend on situasi skrg dimana byk isu2 perkauman yg berlaku skrg nie dtimbulkan oleh pemimpin2 DAP...dan memang benar isu ini sengaja ditimbulkan untuk menjatuhkan melayu sehingga ketuanan melayu dihapuskan terus dari tanah melayu nie...

buktinya..

kredit pic t0 anginperubahan.blogspot.com

adakah insan yg bernama LIM GUEN ENG nie lupa asal usul dia ataupun memang jenis org yang x kenang budi??? adakah dulu dia nie seorg budak bodoh yang gagal dalam subjek sejarah??? sememangnye di pulau pinang ada segelintir orang cina yg bersifat perkauman dan aku pernah berurusan dgn org sebegitu...tapi ape nak dihairankan,kalau bukan dia yg menolong bangsa dia sape lagi nak menolong...tetapi yang aku pelik masih ada org melayu atau lebih tepat orang ISLAM masih menyokong insan malang ini...aku bukannyer seorg penyokong kerajaan ye..tapi tidakkah pemimpin2 melayu nie sedar akan agenda tersembunyi geng2 DAPig nie?lau diaorg sedar kenapa still lagi menyokong mereka??mengapa tak bergabung dengan peminpin2 melayu lain tuk mempertahankan hak2 org melayu...adakah mereka sedar tapi berpura2 tidak sedar?? tapi melihat situasi sekarang dimana melayu sesama sendri pun nak bergaduh,dan aku rasa tidak mustahil usaha2 DAPig ini untuk memerintah malaysia 1 hari nanti akan berjaya.. aku terpikir,dimana rasa hormat nazri pada Tun Mahathir bila dia mengatakan DR M bapa segala perkauman..sungguh berbisa mulut si nazri nie...time DR M jd PM x brani plak nak ckp pe2..takut hilang pangkat ker???entahlah,memang susah agaknyer org2 melayu nie nak bersatu lam hal2 yg berkaitan bangsa dan agama ek...sudahlah melayu,ayuhlah kita bersatu padu..jauhkan lah hasad dengki,usahlah gilerkan pangkat dan darjat...hentikan hidup bertilamkan mimpi2 indah kerana realitinye amat menyakitkan..

Ya Allah, kami mohon kepadaMu, agar diperelokkan agama yang menjadi pegangan urusan hidup kami, dunia yang menjadi tempat sementara hidup kami, akhirat yang menjadi tempat kami akan kembali, jadikanlah hidup ini untuk menambahkan kebaikan dan mati kami untuk merehatkan diri dari segala keburukan.

Ya Allah, perbaikilah diri antara kami, jinakkanlah antara hati kami, tunjukkanlah kami jalan yang selamat, selamatkan kami daripada kegelapan kepada yang terang, jauhkanlah kami daripada perbuatan keji, baik yang nampak, mahupun yang tersembunyi, ya Allah, limpahkan keberkatan kepada kami, pendengaran dan penglihatan kami, para isteri dan anak-anak kami, sahabat handai dan rakan taulan kami serta pemimpin kami yang telah berjasa kepada kami.

contengan asal,
greaTroublemaker

4 comments:

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

hidup di bumi yg nyata~
kita sumer makhluk ciptaan-Nya

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

hidup di bumi yg nyata~
kita sumer makhluk ciptaan-Nya

achik_aina89 said...

hmm..da komen psal politik..bgs..da matured da minah lonjong ni..hahahaha
btw, ak menci politik mesia..
byk bribes.. either k'jaan or pembangkang
thn dpn da masuk 21..da bole vote..
tp xtau nk pilih mane..sbb sume cam hampeh..sekian harap maklum..heheheh

Aif said...

hehehe....nabil...diowg kaum yg bgos..sbb zaman dlu kala,sejarah diowg yg memang sgt bgos,mampu mencipta kertas...tpi x semesti yew melayu x bgos..melayu lg bagos taw..
tpi biae la rahsia dlu ea..sejarah melayu lg gempak..