nie la melayu...


mesti korang heran kan ngan tajuk post aku kali nie kan...aku pun pelik gak ngan orang2 melayu kat malaysia nie..bukan semua la,tapi leh dikatakan sebahagian besar la..aku pun melayu,so lau aku kutuk melayu cam aku kutuk diri sendri..tapi ada aku kisah..dari segi politik pun kita dah leh tengok betapa bodohnya melayu ni..lau nak sokong parti mana2 pun x kisahlah..tapi jangan la sokong membabi buta jer..cam lembu kena tarik hidung....camner ek lembu kn tarik hidung??hahaha...lau dah pemimpin korang tue da wat salah,silalah bangkang or nasihat..lau mampu nasihat la..huhuhu..yang salah pun cakap betul..camner malaysia nk maju(lau xclap aku malaysia masih dlm kelas negara ke-3 kan??)orang melayu kat malaysia ni pun bukannya nye sepakat sangat pun lau nk dibandingkan ngan kaum cina kat malaysia nie..orang melayu nie agaknyer memang x leh tgk melayu naik agaknyer..pantang tgk da orang melayu senang,t adalah kepala hotak yang maha bijaksana kan wat pape...hangguk tul manusia jenis nie...sekarang nie pemimpin duk laung 1Malaysia..duk laung ikut mulut jer.ikut hati mesti yang hangguk2 sekalian ckp 1Malaysia tue ape??da faedah ker??kan best lau kaum melayu kat malaysia nie sepakat..pemimpin2 melayu pun sepakat x kira dari parti politik kambing ker,parti gajah ker or parti tenuk..hahaha....ni x pemimpun melayu duk gaduh sesama pemimpin melayu camner nak wat contoh..huhuhu..time nak bg ucapan menyembur2 air liur..semangat giler sampai muka pun naik merah..ni la pemimpin melayu..aku pun x taw pe aku melalut kat atas nie..hahahaha..tetiba jer lepas bis lunch td rasa nk post menda alah nie...so,jom samer2 kita tukar 1Malaysia jadi 1Melayu..hakhakhak...Lau da korang nk tanyer pe tue 1Malaysia,sila tanyer najib...hahahaha...wassalam...


contengan asal,
greaTroublemaker

1 comments:

meNtibAng said...

btol3...aku skong ckp ko...ntah pelik je melayu zaman skrang..aku pun pelik gak...tamadun pun makin lame makin ilang...dh la mcm2 perangai kuar skrang...ntah la wei...aku igt nk wat camne pun aku x tau...